Meldpunt zorgfraude
Het geld dat voor de zorg bedoeld is moet terechtkomen bij mensen die het écht nodig hebben. Ziet u iets dat niet klopt in de zorg? Of vermoedt u fraude? Meld dit dan bij ons. Dat kan ook anoniem. Iedereen mag een melding doen. U hoeft zelf geen zorg te krijgen.
Hoe maakt u een melding?
U kunt een melding doen via het online formulier. Klik op de knop ‘Melding maken zorgfraude’ om het formulier te openen.
Liever telefonisch melden? Dat kan ook. Bel ons via 088 – 321 5000 en geef aan dat u een melding wilt doen van zorgfraude. U wordt dan doorgeschakeld naar de juiste medewerker.
Wanneer maakt u een melding?
Zorgfraude is het opzettelijk misbruiken van zorggeld of zorgvoorzieningen.
Dit kan gaan om geldfraude, maar ook om het geven van slechte zorg of helemaal geen zorg.
U kunt een melding doen als u denkt dat er sprake is van:
- Geen of te weinig zorg geleverd;
- Valse of overdreven declaraties;
- Ondeskundig personeel of niet-gekwalificeerd personeel;
- Misbruik van persoonsgebonden budget (pgb);
- Slechte kwaliteit van zorg of zorglocatie.
Wat gebeurt er met uw melding?
Wij behandelen uw melding vertrouwelijk. Als u uw contactgegevens achterlaat in het formulier, dan kunnen wij u bellen of mailen als we meer informatie nodig hebben. U kunt ook anoniem een melding doen.