Automatische incasso

Met een automatische incasso schrijven wij de gemeentelijke belastingen automatisch van uw rekening af. Dit gebeurt in acht maandelijkse termijnen.

Uw verzoek tot automatische incasso/machtiging moet voor de eerste vervaldatum bij ons binnen zijn. Na deze datum kunt u ons nog wel laten weten dat u in de toekomst de aanslagen met een automatische incasso wilt betalen. Voor het aanvragen van een automatische incasso heeft u DigiD nodig.

Let op: een automatische incasso is niet mogelijk als het totaal bedrag van de aanslag lager is dan € 25,- of hoger dan € 3.000,-.

Het bedrag moet u dan in de standaard twee termijnen betalen. Ook als u de automatische betaling wilt wijzigen of stopzetten, kunt u dat online doen.

Als u de automatische incasso stopzet, gelden voor u de standaard twee betaaltermijnen. De eerste termijn betaalt u uiterlijk één maand na dagtekening van de aanslag. De tweede termijn betaalt u uiterlijk drie maanden na dagtekening.

Een betalingsregeling is mogelijk voor maximaal vier termijnen. U kunt dit regelen via het formulier Aanvraag betalingsregeling. Op ditzelfde formulier kunt u ook een vraag stellen.

Aanvraag betalingsregeling of vraag stellen (DigiD)

Vanaf het dwangbevel is de aanslag uit handen gegeven aan deurwaarderskantoor ‘Invoned’. Een verzoek om een betalingsregeling kunt u doen bij ‘Invoned’ via tel. 088-331 5000.