Overslaan en naar de inhoud gaan

Detailhandel en horeca

De samenstelling van onze inwoners verandert en ook de manier waarop de klant winkelt verandert. Voor dagelijkse boodschappen komen inwoners graag in een winkel dichtbij huis. Veel andere producten kopen zij steeds vaker online of in grotere steden. Hierdoor verandert de behoefte aan lokale winkels en het aanbod. Winkelgebieden die kunnen inspelen op de ontwikkelingen sfeer en beleving, maken een grote kans om het vol te houden. Voor het boodschappen doen geldt dat complete, kleine en prettige winkelgebieden de beste kans hebben om te overleven. Hierbij zijn supermarkten de belangrijkste publiekstrekker.

Winkelgebieden gezond houden

Wij willen de vier grotere winkelgebieden klaar maken voor de toekomst. Ook het aantal winkels wat leegstaat moet minder worden. Wij zetten in op het gezond houden van de winkelgebieden. Meer horeca zorgt voor een goede afwisseling en maakt de verblijfsduur in het winkelgebied langer. Meer informatie vindt u in het groene blok 'Zie ook'.

Belevingsmonitor Hollands Kroon

In de Belevingsmonitor Hollands Kroon zijn inwoners gevraagd naar hun winkelbeleving in Anna Paulowna//Breezand, Wieringerwerf/ Middenmeer, Hippolytushoef en Nieuwe Niedorp. Wij hebben ook gevraagd naar de wensen van de klant.

Dit onderzoek is de basis waarop wij werken aan winkelgebieden die klaar zijn voor de toekomst. Alle informatie is verzameld en onderzocht door de Universiteit van Rotterdam. De resultaten kunt u voor elk winkelgebied bekijken.

Het onderzoek is gedaan voor ons, de Ondernemers Federatie Hollands Kroon (OFHK) en de Rabobank Kop van Noord-Holland.

Chat met Sophie

×
Chat met Sophie