Afspraak bij u thuis, veelgestelde vragen

Sinds half mei 2018 komen we bij inwoners thuis om een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aan te vragen. Via deze website vult u het formulier in van het product dat u wilt aanvragen. U betaalt het product en ontvangt daarna via de mail van ons een link om een afspraak in te plannen. Dit kan bij u thuis of op een andere (openbare) locatie naar keuze in Hollands Kroon. Een van onze medewerkers komt bij u thuis om de identiteitscontrole te doen en de aanvraag met u te af te ronden. Het document krijgt u een week later thuisbezorgd. Dit scheelt u twee ritjes naar Anna Paulowna.

Stappenplan

  1. Zoek het product dat u wilt aanvragen via de zoekbalk of via het menu inwoners op deze website.
  2. Lees de informatie bij het product.
  3. Klik op de oranje button ‘aanvragen’.
  4. Vul het formulier in.
  5. Betaal het product.
  6. U ontvangt een bevestiging in uw mailbox, met daarin een link naar AMP-groep voor het maken van een afspraak voor het aanvragen van uw document. Klik op deze link.
  7. Vul uw gegevens in.
  8. U kiest een datum en een gewenst tijdvak.
  9. U ontvangt een bevestiging van de afspraak in uw mailbox.
  10. Op de gewenste dag komen we bij u langs om het product aan te vragen. Dit is een medewerker van de gemeente Hollands Kroon.
  11. Nadat de medewerker bij u thuis is geweest duurt het ongeveer 5 werkdagen tot het nieuwe document klaar is. U ontvangt apart een uitnodiging van onze bezorgdienst AMP voor het maken van een afspraak om uw document te laten bezorgen. 

Pilot

Deze dienstverlening is een pilot voor de duur van een half jaar, tot en met oktober 2018. Daarna bepalen we of we deze vorm van dienstverlening definitief doorvoeren.

Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen neem dan contact met ons op.

Ik wil meerdere producten tegelijk aanvragen (ook voor mijn kinderen). Kan dat tegelijk?

U kunt de producten niet tegelijk aanvragen, u moet iedere aanvraag opnieuw doorlopen en voor iedere aanvraag apart betalen.

Wanneer u voor uzelf en/of overige gezinsleden woonachtig op hetzelfde adres meerdere producten aan wilt vragen en u wilt hiervoor één afspraak inplannen, dan kiest u bij iedere aanvraag bij het maken van de afspraak voor hetzelfde tijdvak en datum.

Ik wil mijn afspraak annuleren/verplaatsen. Kan dat?

Wanneer u een afspraak heeft gemaakt ontvangt u een bevestiging van deze afspraak. In deze bevestiging vindt u een link om de afspraak te verplaatsen of te annuleren.

Ik kan niet online betalen. Kunnen jullie ook een factuur sturen?

Ja, wanneer het niet mogelijk is om via iDEAL te betalen, sturen wij u een factuur.

Ik heb de afspraak gemist. En nu?

Wanneer u de afspraak heeft gemist, sturen wij u een nieuwe uitnodiging voor het maken van een afspraak.

Ik wil gewoon naar de gemeentebalie komen, kan dat? 

Nee, dit is niet mogelijk. Gedurende deze pilot is de balie gesloten.

Ik heb geen e-mail gehad met een link om een afspraak te maken. Wat moet ik doen?

U kunt het bewijs van de betaling sturen naar contact@hollandskroon.nl. Daarna neemt u contact met ons. Wij plannen voor u een afspraak in.

Ik wil niet dat de medewerker aan huis komt, kunnen we ook ergens anders afspreken? 

Ja, wanneer u niet wilt dat de medewerker bij u thuis langskomt, neemt u dan contact met ons op.

Ik wil toch geen paspoort maar een id-kaart. Kan ik dat nog wijzigen?

Wanneer u het product al betaald heeft vragen wij u een betaalbewijs aan ons te mailen naar contact@hollandkroon.nl. Wij zorgen ervoor dat de betaling teruggestort wordt. U kunt opnieuw de aanvraag doen.

Een van de aanvragers kan op het tijdstip toch niet aanwezig zijn. En nu?

Er moet een nieuwe afspraak ingepland worden. Alle personen die een product aanvragen, moeten aanwezig zijn.

Moeten mijn kinderen thuis zijn voor de afspraak? 

Ja, alle personen die een product aanvragen moeten aanwezig zijn.

Komen jullie ook langs op mijn werkadres?

Wanneer het adres binnen de gemeente Hollands Kroon valt is dit mogelijk.

Ik wil een extra document aanvragen kan dat op hetzelfde tijdstip?

Vraagt u voor uzelf en/of overige gezinsleden woonachtig op hetzelfde adres meerdere producten aan en wilt u hiervoor één afspraak inplannen, dan kiest u bij iedere aanvraag bij het maken van de afspraak voor hetzelfde tijdvak en datum.

Ik heb geen computer maar wil toch een afspraak maken, kan dat?

U kunt contact met ons opnemen.

Ik krijg geen code om in te loggen, ik denk dat ik mijn mailadres verkeerd heb ingetikt. En nu?

Heeft u geen bevestiging ontvangen neemt u dan contact met ons op.

Is mijn pasfoto wel goed? 

U kunt hier kijken of uw pasfoto aan de eisen voldoet.Tijdens het huisbezoek zal de medewerker van Hollands Kroon vragen om één goed gelijkende kleurenpasfoto.

Waarom moet ik vooraf betalen?

Uit veiligheidsoverweging voor onze medewerkers hebben wij er voor gekozen om vooraf te betalen.

Ik heb met spoed een paspoort/identiteitskaart/rijbewijs nodig. Hoe regel ik dat?

U kunt contact met ons opnemen.