Afspraak bij u thuis, veelgestelde vragen

Vanaf 14 mei komen we bij u thuis om een paspoort, identeitskaart of rijbewijs aan te vragen. U bestelt het product online via deze website, betaalt het en maakt daarna een afspraak. Dit kan bij u thuis of op een andere (openbare) locatie naar keuze in Hollands Kroon. Het document krijgt u vervolgens thuisbezorgd. Dit scheelt u twee ritjes naar Anna Paulowna.

Stappenplan

  1. Zoek het product dat u wilt aanvragen via de zoekbalk of via het menu op deze website.
  2. Lees de informatie bij het product.
  3. Klik op de oranje button ‘aanvragen’.
  4. Vul het formulier in.
  5. Betaal het product.
  6. U ontvangt een bevestiging in uw mailbox, met daarin een link naar het bedrijf AMP. Zij plannen de routes van de huisbezoeken voor ons in. Klik op deze link.
  7. Vul uw gegevens in.
  8. Maak een afspraak in een gewenst tijdsvak.
  9. U ontvangt een bevestiging van de afspraak in uw mailbox.
  10. Op de gewenste dag komen we bij u langs om het product aan te vragen. Dit is een medewerker van de gemeente Hollands Kroon.
  11. Het product wordt bij u thuisbezorgd. U ontvangt hierover een e-mail met een link naar de website van bezorgdienst AMP. Hier kunt u kunt aangeven op welke datum, tijdsvak en adres u het product wilt laten bezorgen.

Pilot

Deze dienstverlening is een pilot voor de duur van een half jaar, tot en met oktober 2018. Daarna bepalen we of we deze vorm van dienstverlening definitief doorvoeren.

Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen neem dan contact met ons op.

Ik wil meerdere producten tegelijk aanvragen (ook voor mijn kinderen). Kan dat tegelijk?

U kunt de producten niet tegelijk aanvragen, u moet iedere aanvraag opnieuw doorlopen en voor iedere aanvraag apart betalen.

Wanneer u voor uzelf en/of overige gezinsleden woonachtig op hetzelfde adres meerdere producten aan wilt vragen en u wilt hiervoor één afspraak inplannen, dan kiest u bij iedere aanvraag bij het maken van de afspraak voor hetzelfde tijdvak en datum.

Ik wil mijn afspraak annuleren/verplaatsen. Kan dat?

Wanneer u een afspraak heeft gemaakt ontvangt u een bevestiging van deze afspraak. In deze bevestiging vindt u een link om de afspraak te verplaatsen of te annuleren.

Ik kan niet online betalen. Kunnen jullie ook een factuur sturen?

Ja, wanneer het niet mogelijk is om via iDEAL te betalen, sturen wij u een factuur.

Ik heb de afspraak gemist. En nu?

Wanneer u de afspraak heeft gemist, sturen wij u een nieuwe uitnodiging voor het maken van een afspraak.

Ik wil gewoon naar de gemeentebalie komen, kan dat? 

Nee, dit is niet mogelijk. Gedurende deze pilot is de balie gesloten.

Ik heb geen e-mail gehad met een link om een afspraak te maken. Wat moet ik doen?

U kunt het bewijs van de betaling sturen naar contact@hollandskroon.nl. Daarna neemt u contact met ons. Wij plannen voor u een afspraak in.

Ik wil niet dat de medewerker aan huis komt, kunnen we ook ergens anders afspreken? 

Ja, wanneer u niet wilt dat de medewerker bij u thuis langskomt, neemt u dan contact met ons op.

Ik wil toch geen paspoort maar een id-kaart. Kan ik dat nog wijzigen?

Wanneer u het product al betaald heeft vragen wij u een betaalbewijs aan ons te mailen naar contact@hollandkroon.nl. Wij zorgen ervoor dat de betaling teruggestort wordt. U kunt opnieuw de aanvraag doen.

Een van de aanvragers kan op het tijdstip toch niet aanwezig zijn. En nu?

Er moet een nieuwe afspraak ingepland worden. Alle personen die een product aanvragen, moeten aanwezig zijn.

Moeten mijn kinderen thuis zijn voor de afspraak? 

Ja, alle personen die een product aanvragen moeten aanwezig zijn.

Komen jullie ook langs op mijn werkadres?

Wanneer het adres binnen de gemeente Hollands Kroon valt is dit mogelijk.

Ik wil een extra document aanvragen kan dat op hetzelfde tijdstip?

Vraagt u voor uzelf en/of overige gezinsleden woonachtig op hetzelfde adres meerdere producten aan en wilt u hiervoor één afspraak inplannen, dan kiest u bij iedere aanvraag bij het maken van de afspraak voor hetzelfde tijdvak en datum.

Ik heb geen computer maar wil toch een afspraak maken, kan dat?

U kunt contact met ons opnemen.

Ik krijg geen code om in te loggen, ik denk dat ik mijn mailadres verkeerd heb ingetikt. En nu?

Heeft u geen bevestiging ontvangen neemt u dan contact met ons op.

Is mijn pasfoto wel goed? 

U kunt hier kijken of uw pasfoto aan de eisen voldoet.

Waarom moet ik vooraf betalen?

Uit veiligheidsoverweging voor onze medewerkers hebben wij er voor gekozen om vooraf te betalen.

Ik heb met spoed een paspoort/identiteitskaart/rijbewijs nodig. Hoe regel ik dat?

U kunt contact met ons opnemen.