Melding schade of overlast

Gat in de weg, zwerfvuil, losse tegels, verstopte riolering, lantaarnpaal kapot, ongewenste verkeerssituatie, groen- of snoeiklachten? Laat het ons weten.

Schade of overlast

fixi nieuw logo

Schade of overlast kunt u online melden in Fixi. Ook kunt u een melding doen met de Fixi app. Op die manier kunt u meldingen volgen en ontvangt u updates over uw eigen melding(en). U kunt de Fixi app downloaden in de Appstore en Google Playstore:

Downloaden voor Apple.
Downloaden voor Android.

Lantaarnpaal stuk?

Voor een goede afhandeling van uw melding over een kapotte lantaarnpaal hebben we de volgende gegevens nodig:

  • plaats
  • straat
  • eventueel ook het huisnummer waar de lantaarnpaal staat
  • nummer dat op de lantaarnpaal staat
  • omschrijving van de storing (uit, knippert, schade, etc.)
  • eigen gegevens, voor vragen die wij hebben

Wanneer gerepareerd?

Om de week komt een monteur de defecte lantaarnpalen repareren. Een kapotte lamp wordt dus niet direct vervangen. Als de lamp het na drie weken nog niet doet, wilt u het dan nogmaals bij ons melden en daarbij ook vermelden dat het eerder gemeld is?

Uitval meerdere lantaarnpalen?

Het kan zijn dat de verlichting in een hele straat of een deel daarvan uitvalt. Dit is vaak een storing in de kabel van de netwerkbeheerder. Als gemeente hebben we geen invloed op de snelheid van afhandelen. In sommige gevallen zijn de storingen dezelfde dag opgelost, maar bij lastige storingen kan het ook aanzienlijk langer duren. Wij vragen in deze gevallen om uw begrip.

Buitenwegen Niedorp

Langs de buitenwegen van Niedorp staan lantaarnpalen van het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK). U herkent deze aan een witte sticker met gegevens en logo van HHNK. Als deze defect zijn, kunt u dat bij HHNK melden.

Ongewenste verkeerssituatie

Soms wordt een bepaalde verkeerssituatie als ongewenst ervaren. Het kan zijn dat u vindt dat het onveilig is, er te snel wordt gereden of teveel wordt geparkeerd of een onveilige situatie bij een school. Iedere omwonende of gebruiker van een weg beleeft dit op zijn eigen manier. En het kan zelfs zo zijn dat als wij de verkeerssituatie aanpassen, dit door andere omwonenden of gebruik van de weg als ongewenst wordt ervaren.

Dus wilt u een ongewenste verkeersituatie bij ons melden? Zorg er dan voor dat u dit doet namens de buurt, meerdere omwonenden en/of weggebruikers. Op die manier kan er sneller naar een oplossing worden gezocht.

Bij een melding hebben wij de volgende gegevens van u nodig:

  • Uw naam, adres en contactgegevens, voor het geval dat wij aanvullende vragen hebben.
  • Een heldere omschrijving van de ongewenste situatie, zoals locatie en tijdstip waarop de situatie zich voordoet.
  • Namen, adressen en handtekeningen van medestanders.

Deze melding kunt u doen via het contactformulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Groen en snoeiwerk

Tabel met inrichtings- en onderhoudsniveau in de gemeente. Deze tabel staat hieronder uitgeschreven.

Het groenonderhoud wordt door de gemeente uitgevoerd op drie verschillende kwaliteitsniveaus. Hierboven is op hoofdlijnen weergegeven hoe dat is geregeld.

Kernbeheer

Wilt u liever zelf aan de slag in het gemeentelijke plantsoen? Neem dan contact op met Team Kernbeheer.